menghitung hari...



today is the last lesson i have for this sem..yezzaa!!!
aku ada kls finance kul 5 ni n kena present..x prepare pape pun.aku dah berniat nak baca slide jer..haha
esok aku,indra,ika,kak dayah n aina(classmates aku),nak keluar p makan sate kajang..next week dh study week..so baik enjoy dulu..
hari sabtu nanti aku ada simulasi ko k..smua budak ko k kebudayaan kena buat persembahan termasuklah aku(ko k nasyid)..markah utk simulasi ni dlm 60%..huhu..besar tu..

ha!dlm ko k aku ada 2 org artis..fitri unic n taqi(nice).nice ni kumpulan baru lg tp unic ni dah lama n salah satu kump nasyid yg famous..fitri ni tersangatlah sportingnya n sgt sempoi..dia budak first year n ambk course komunikasi n dasar awam kat FSSK(fakulti sains sosial n kemanusian).kadang2 terfikir gak.btl ke dia ni dah kawin..perangai cm budak2..minggu lps anniversary dia yg ke-5..so,dia bwk r anak n isteri dia(kak solehah) p latihan nasyid..isteri dia cun gler.pakai tudung labuh..ada iras pakistan cket..anak dia pn comel..namanya sofea..memang nampak cam keluarga bahagia.hopefully,jodoh diorang kekal hingga akhir hayat r..amin..
taqi lak budak kelantan n student 2nd year..dia dak FPI(fakulti pengajian Islam)..tp x tau course pe.dia ni pendiam cket..aku pn jarang sembang ngan dia..kalau ngan fitri selalu r coz dia suka cter pasal industri nasyid skrg..
fitri,isteri(kak solehah) n anak dia(sofea)...keluarga bahagia kan?????aku pun bahagia coz time ni dia blnja kitorang KFC sempena anniversary dia yg ke 5..hehe
lagu yg kitorang akn perform hari sabtu nanti ialah HANYUT..memang hanyut pun nyanyi lagu ni..hehe..susah gler..lagu dia agak fast.semput gak r..lagu ni lagu Fitri..ada dlm album baru dia.kitorang yg first dgr lagu ni..bangga2..lirik nyer camni:



cipta dari segumpal darah
jelma seraut wajah
rahsia agungnya kudrat tuhan
dan dihembuskan nyawa
diikatkan janji
tunduk hanya kepadaNya
chorus: namun hakikatnya hidup
sarat pesona dusta
dugaan tuk menguji kehambaan
tiada tempat berlindung
dari fitnah dunia
selain perlindungannya
berkurun terukir sejarah alpa
manusia dihanyut indah yang fana
terlupa pada fitrah wujudnya
hanya di taraf hamba
tenggelam pada bisikan dunia
tak sedar langkah mudik ke sengsara
tergoda pada hasut sengketa
rebut fatamorgana
telah disuluhkan laluan
diberi segala pedoman
teriring akal dan fikiran
mengapa kehilangan
telah tertulis pengakhiran
pada selembar takdir insan
jiwa yang penuh penyerahan
itu yang dijanji syurga....2x
ulang chorus




lirik lagu ni banyak mengisahkan pasal kita sebagai manusia yang selalu terleka dgn nikmat dunia sehinggakan lupa akan janji yang telah kita buat kt Loh Mahfuz dulu...aku sendiri pun macam tu..nak dapat result cemerlang,keje yg best,rumah mewah n macam2 lg r...tu semua nikmat dunia la kan..kalau kita kejar dunia,dia akan lagi jauh dari kita tapi kalau kita kejar akhirat,dia akan lagi dekat menghampiri kita..hehe..elok gak muhasabah diri ptg2 ni..




aku ada sorang kwn.kalau time result exam keluar n dia dpt teruk,dia selalu nangis n rasa putus asa nak study lagi.dia selalu ckp kalau dia usaha pun,result dia selalu camtu..dari zaman sekolah lg..sampai satu tahap dia cakap yg Allah macam x adil jer..dia selalu usaha tp dpt teruk sedangkan orang yg x usaha sngat dapat elok(refer kat aku r tu)..aku time tu x tau nak ckp pe..tp kalau terus diam kan nanti dia lg terpesong lak..so aku pun ckp r pape yg patut..aku ckp kt dia mybe dia pandang dari satu sudut jer..cuba kalau dia dapat elok,mesti lps ni dia dh malas nak usaha lagi..lagipun ape yg berlaku ada rahmat disebaliknya..mungkin kalau Allah bg dia dpt cemerlang,dia akan takbur or rasa diri dah bagus..dia selalu ckp dia agak jeles ngan aku coz aku x usaha pun still dapat elok..hehe(terasa gak..nampak sgt aku ni malas nak study)...




ala...aku pun dah lali ngan ayat tu..dari zaman sekolah lg..kalau junior aku tanya camne aku study,aku cuma jwb jgn ikut r cara aku study..aku kalau study biologi pun aku dgr lagu kuat2..hehe..diorang x tau kalau dah dekat nak exam,aku dah macam zombi r..dok berjaga sampai pagi..esok nak exam,malam tu study bagai nak rak ..pernah sekali tu masa kat matrik,esok nak exam biologi,malam tu aku study sampai kul 4 pg..bgn lak kul 6..haha


nasib baik masa jwb paper aku x tdo..n aku dapat A utk paper biologi..hehe..nasib baik jer tu.tu masa sem satu.sem 2 result aku drop ckit..padan r.aku buku pn xde..harapkan lecture notes jer..nak exam mulalah pnjam buku kawan..huhu...xpe..ape yang penting..KERJASAMA!!!!!




.








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
nothing special..just like other people..

Followers