who is me????














hye!!!!
namaku nadia...nama penuh nurul nadia.yg baju oren tu aku.time tu kt dpn Dectar.kt tepi aku yg pakai seluar putih tu roommate aku.najihah...yg tepi najihah,yati n yg tepi aku Ain..aku ni dak ukm..dah dekat setahun la gak aku kt ukm.dah macam2 pengalaman manis,pahit,masin,payau dan seangkatan dengannya yang aku lalui sepanjang bergelar student ukm ni.
aku ambik course food science and business management.ramai yg tanya apsal aku ambik course ni?


ntah!
aku rasa cam best jer nama course ni.hehe...giler x aku??sebenarnya aku minat kimia.n aku sangat2 benci fizik(coz cikgu yg ajar aku fizik time f.4 buat aku x suka)..tp ble aku nak isi upu,aku rasa cam nak cuba something yg len..2 yg terambik food science..

lg yg x leh blah...



aku x tau pn course ni 4 thn..aku igt 3 thn.ble dah dpt surat twrn pn aku x tgk.aku tau pn time dah kt ukm...haha..time tu ada budak ckp kt aku course ni 4 thn...terkejut ungka aku dgr...tp buat2 cam aku dah tau r.tapi balik bilik aku trus tgk surat twrn..haah la..hehe...


aku anak ke 3 dari 7 org adik beradik.ada abg 2 org.org selalu ckp anak ke 3 ni berunsurkan api..so mesti dia ni seorang yg pemarah..hot temper,panas baran(benda sama je pn). tp aku x pun!aku ni susah nak marah org..sampaikan time sek men dulu,kwn2 aku buat la mcm2 taktik nk suh aku marah tp failed.hehe..xde keje tol diorg tu..tp kalau nk tgk aku marah,jd r adik aku.diorang besa r tgk aku mrh..


lupa lak,aku ada 4 org adik.sorang lelaki n 3 perempuan.yg paling kecik 6 thn skrg.nama dye Ira.Nurul Nadhira..aku yg pilih nama tu..dia r sebab utama yg selalu buat aku nak balik kg.kalau aku balik kg,Ira ni akan melekat je ngan aku 24 jam..aku yg jaga dye dari kecik..tu yg x leh kalau x jumpa dye lama2..


sekarang ni aku ngah nak exam final..sedia?mesti la x...aku ni jenis yg study last minit..nanti study awal x masuk..hehe..alasan je sbnrnya..minggu ni adalah minggu last b4 study week.aku masih ada satu lg assigment kewangan nak present n ada lakonan utk speech com...huhu..11/4 ni lak aku ada simulasi ko k..hehe...aku ni budak nasyid sebenarnya.aku ambik ko k nasyid n aku jgk dak artisukma ukm utk kelab nasyid.group kitorang namanya Insyirah.cam x caye kan???



aku pn x caye yg aku ni bdk nasyid..setakat ni kitorang pernah menang no 3 dlm pertandingan nasyid terbuka ukm..anjuran kolej mana ntah..lupa lak..no 1 budak um..ok r tu..1st masuk brtanding.

31/3 hari tu aku ada dinner uo..tema pesona bintang...fuh,memang dak uo ni kuat melaram r...dah macam nk p kawin lak...aku xde r melaram sangat..segan aku..pakai biasa jer...x mekap sgt pun coz aku memang x suka mekap..aku rasa blm tiba masa lg utk aku mekap..hehe..blh lak.
sebelah aku ni kwn baik aku kt ukm...indra.kitorang satu course..time ni jln nak balik dari dinner uo.smpt lg brgambar..gler brgambar tol la.


aku ada ramai kawan..mungkin sbb aku ni bising kot.haha..jujur tol aku ni.masa kat sek men
dulu,aku ada 3 org kwn baik..kalau group besar,aku ada 8 org..xpe,citer yg group kecik dulu.kwn2 aku namanya kamilah,farah n huda.kitorang mmg sgt rapat n x pernah gaduh.kamilah yg paling lama aku kenal coz kitorang dah kwn dari aku darjah 1 lg.lama wooo!!!!diorg ni dh kenal aku sgt.aku bersyukur r sebab smua kwn2 aku ni baik.aku ni budak sekolah agama.nama sek aku SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA DURIAN GULING...kt Marang..hehe..sek agama tu..tp aku x cam sek agama pn.aku ni agak nakal..bukan agak r.memang nakal pn.aku suka kenakan org..hehe..nasib r sape yg jd kwn aku..time kt sek dulu,aku ni pengawas sek.siap jd naib penolong pengawas lg..x leh blah..tp budak2 smua x tkt dgn aku pn..aku kn baek..hehe..perasan.aku dulu kena ambk Bahasa Arab.aku suka subjek tu coz aku ni anak kesayangan ustaz..haha..cmne leh jd kesayangan ustaz?????

ni kwn2 aku time f.5..kitorang wat reunion kt pantai batu buruk pd hari raya ke3 yg lps...semua dah lain..gmbar yg 3 org tu,diorg r kwn baik aku..aku yg kt tgh n tudung hitam tu kamilah..yg tudung wrna pe tah..hehe..tu farah.huda x dtg tme ni..



cte dia cmni..mase aku f.4,time tu awal2 f.4 r,aku dpt A1 dlm Bahasa Arab.aku sorang jer dpt A1..tu yg ustaz kenal aku..so ckit2,selalu sebut nma aku..sampaikan dia leh igt paper aku..part mana yg aku salah n part mana yg aku betul..bangga siot!!!hehe..ada sekali tu,dia tanya soalan..ramai yg x leh jwb n kena berdiri..pastu kamilah,kwn aku tu cuba2 jwb r...tp senyap2 jelah.ustaz x dgr.sekali ustaz tanya aku...aku pn hentam r..bg jwpn yg kamilah ckp td..then ustaz ckp...


HA!!tgk cam Nadia..sentiasa blh jwb..2 r tanda pelajar cemerlang...



haha...aku pn tergelak dlm hati..kesian kamilah..dia yg bg jwpn tp aku yg dpt nma..


bab kenakan org lak,mcm2 r pernah aku buat...nama jer budak sek agama..pernah sekali 2,kitorang dpt sorang cgu praktikal..lelaki..muda lg r..dia ni memang baik..aku cm terfikir r nk bg hadiah tanda perpisahan..tp x tau nk bg pe..aku pn p kedai..aku pn ternmpk r something..tikus mainan..benda tu sgt lembik.kalau pegang,mcm pegang tikus yg dah mati berhari2..hehe..ape lg.benda dh elok.aku pn beli r..




time last day cikgu kt sek tu..kn ramai budak p mntk autograph dia kan..aku pn pegi r menyibuk sama..bajet cm nk p mntk autograph gak r..cikgu tu hulur tangan nk ambk buku..dia ngah sembang ngan student lain..so alang2 cikgu dah hulur tngan,aku pn apalagi..letak r tikus mainan yg lembik+menggelikan itu kt tapak tangan dia..so berlakulah spontaneous reaction..cikgu tu pn terlompat smbil menjerit terkejut..haha...anak sape la ni nakal sangat..tp cikgu tu x marah..dye gelak jer..then,ble aku mntk nak tikus tu balik,dia x bg..dia nk simpan..huhu..penat oooo aku beli..x dpt nak usik org lain lak..cikgu tu dh membntutkan proses tumbesaran aku..haha...




ape lg aku dh buat???hmm...banyak smpai aku dh x igt..kalau time sejarah..mata aku pn mmg x bekerjasama r..asyik nak pejam je..so x mau bg pejam,aku pn main ngan kamilah..dye dok sebelah aku dlm kelas..kitorang main lawan pemadam r..main susun2 pen r..teka lagu r..kacau org depan r..hehe..kesian cikgu..tp nasib baik r otak aku ni cpt tangkap ape yg cikgu ajar..alhamdulillah r..aku bersyukur sgt.walaupn aku ni jenis yg main2 dlm kelas,tmbh lg suka kacau org study n kaki tv,result aku still gempak..hehe..aku selalu di ranking top 5 sejak aku f.4 lg..aku ni kalau dh nak exam bru nak pegang buku..mak aku pn dah x terkata ape..speechless..hehe..dah tu smua cter aku hafal.tanya jer cter pe,smua aku tau.


time pmr,aku dpt 9A..alhamdulillah..agak terkejut jgk r..tp tu bukan usaha aku sorang.berkat doa mak ngan ayah aku yg tersayang,tu yg aku dpt cemerlang.kalau hrp usaha aku yg x seberapa ni,cm x layak jer dpt result camtu..btl la org ckp.doa ibu bapa tu sgt penting..time spm,aku dpt 10A..(7A1,3A2,1B3,1B4)...huhu..bhs Arab dpt B4..aku pn x tau nape..aku rasa cm dh jwb yg terbaik.kesian kt ustaz..dia mesti kecewa..aku pn kecewa coz buat dia kecewa..mungkin aku over confident kot..tp x la.aku x over confident pn..seingat aku la..dah xde rezeki aku..dsbabkan fizik aku dpt B3,so x dpt nk apply study kt Mesir..xpe r.aku pn x terfikir nk pegi jauh..kesian kt adik2 aku.nanti xde org yg nak ajar diorang..hehe..aku kan kakak yg sgt bertanggungjwb..

aku pernah dpt twrn study kt luar overseas tajaan Mara..tp aku x berminat nk pegi..aku pn x sure dpt negara mana coz kwn aku yg check utk aku..actually,aku p interview utk TESL tp dpt Financial..x mau aku.dh r x minat kewangan..tp sekarang,kena belajar kewangan jgk..hehe..lgpn aku fkrkan adik2 n mak n ayah aku..x sanggup nak tinggalkan diorang..nanti adik aku xde yg guard..lgpn family aku la yg paling penting dlm hidup aku..nanti kalau aku pegi jauh,aku tkut adik aku yg lelaki tu terpengaruh ngan benda2 x elok..dia kn paling rapat ngan aku n dia akn dgr ckp aku..tp setakat ni,dia ok r..xde pn terlibat ngan benda2 x berfaedah..merokok ke..lgpn mak ngah ayah aku keje..xde yg nak incharge rumah..lg satu,aku rapat ngan mak aku..ape2 masalah dlm keluarga,mak aku akn cter kt aku..nanti kalau aku pegi jauh,kesian r mak aku..dh xde org dia nak cter...haha..terbalik lak.patutnya aku yg cter kt mak aku..aku pn x sedia nak pegi jauh..takut nanti kena culture shock..dah r tempat yg aku nak pegi tu tmpat jin bertendang(refer kt tempat yg banyak maksiat berlaku)..hehe..x silap aku,sama ada India,Jerman or Rusia..



hbs kt sek men,aku p PLKN.Kem Titian Bintangor..kt Rembau.memang banyak yg aku dpt kt sini..nanti lain kali aku cter...mmg best p sana tp aku nak lupakan kenangan kt PLKN coz byk yang pahit dari manis..masa yg singkat tp byk meninggalkan kesan dlm hidup aku..


then,aku p Kolej Matrikulasi Kedah..kt Changlun..sgt best..byk ajar aku erti persahabatan kt sini..time ni xde istilah kau kau,aku aku...semua kitorang kongsi..mybe sebab kewangan time tu sgt la menyedihkan..yelah,biasiswa diorg bagi x cukup,x smpt hbs sem,dah hbs duit..so kitorang sgt la berjimat-cermat..ktorang akn kongsi beli mknn..makanan yg ckit pn kitorang kongsi..n bilik aku memang mengamalkan dasar bilik terbuka..so ramai r yg lepak bilik aku..patutnya 4 org satu bilik,tp kdg2 aku bgn pagi tgk dh ada 8 org dlm bilik.haha..n aku sangat2 rindukan diorang semua..salah sorang kwn aku namanya Ana..dia ni sgt cun..btl2 cun.aku pernah pegi rumah dia kt Guar Cempedak..kedah r..keluarga dia sgt baik..aku x pernah gaduh ngan dia..sekali pn x pernah..dgn roommate aku pernh gak..roommate aku ni agak moody n sgt sensitif.so kdg2 kalau aku lebihkan Ana,dia akn terasa..so aku kena pandai2 r jaga hati dia..tp ngan ana ni,aku anggap dia kakak aku..masa aku sakit,dia yg jaga aku..aku sgt2 sayangkan dia.masa nak berpisah,aku x nangis pun..memang sedih tp aku x nangis..aku memang susah nak nangis dpn org..tp nak jdkan cter,masa aku dah nk pegi,kwn2 lain smua ada r nak hnta..tp Ana xde...x tau dia p mana..aku call pn x dpt..kwn2 lain call pn x dpt..hp dia tinggal kt bilik coz b4 tu eda exam last paper..aku dah berserah dah..kalau x jmpa dia gak,aku suh kwn2 aku yg lain smpaikan slam aku jer kt dia..


time tu aku mmg sdih coz dia yg paling rapat ngan aku..



then aku gerak p blok kwn aku coz dia akn balik sekali ngan aku.time tu aku cuba call lg dia.kwn aku yg sorang lg,Iqa,try call kwn dia.rupanya Ana kt cafe..dia p hntar kwn sekelas dia yg dh nak balik..masa dia tau aku dh nak balik,dia terus berlari p kt blok kwn aku tu..time tu ayh sedara aku yg dtg ambik aku dh nak gerak tp aku suh dia tunggu jap..


then aku nampak dia dtg..aku dh nampak mata dia cm berkaca-kaca..nak nangis la tu..x malu..huhu..aku pn x leh tahan..kitorang dua org sama2 nangis time tu.nasib baik ada iqa jer time tu..kalau x,jatuh r saham..aku kalah gak.bisanya aku x nangis...dpn kwn2 aku yg lain,dpn dak kelas aku..walaupn diorg nangis bagai nk rak,aku still cool lg..tp ngan Ana,aku btl2 nangis..sbb aku tau lps ni aku dh xleh jmpa dia lg..susah nak jumpa..aku akn kehilangan sorang kakak yg sntiasa kongsi masalah ngan aku,yg sentiasa paham aku..kitorang kn sempoi..so ble masing2 nangis,cam lawak lak..aku pn siap gelak dlm nangis..huhu..aku sgt rindukan Ana..
































  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
nothing special..just like other people..

Followers