speechless......

aku ngah sedey + blur ni..

semua kelab kolej UO kena hntr wakil utk kursus kepimpinan 11-17/5 ni..patutnya utk kelab kompang Azry yg pegi..tp memandangkan time tu dia ada hal,so aku yg kena gantikan dia..huhu..x mau!!x mau!!tp aku kena pegi jgk coz aku NYDP..kalau aku jmpa Haikal la,x pasti la dia akan hidup x lps ni(hehe..ayat cm pembunuh bersiri jer..)..dia r yg lantik aku jd NYDP..

aku baru jer cadang nak keluar ngan kwn2 matrik 8/5 tu...pastu nak balik kg dlm 9 hb..nampaknya x leh r..terpaksa r aku terus balik lps exam tu n datang smula UKM dlm 10/5..yg aku tau 11-14,kursus tu kt kolej UO jer n 15-17 kt luar..kt mana x tau la..aku x leh bayangkan ape yg akn berlaku time kursus tu..dah r aku kena bentangkan aktiviti yg akn kitorang buat utk sem dpn dpn felo smua..pastu kitorang mcm kena buat demo cmne kitorang akn handle meeting...huhu..smua ni buat aku hilang mood nak study malam ni..

hari ni 16/4 kan???hari ni adalah birthday arwah mak sedara aku..nama dia Rahayu..dia pegi meninggalkan aku masa aku form 5..so dah 3 thn r dia xde..huhu..cpt tol masa berlalu..kalau dia masih hidup,umur dia thn ni 31 r coz dia meninggal masa umur dia 29 thn..

dia paling rapat ngan aku coz aku anak perempuan sulong n beza umur kitorang x jauh sgt..n rumah dia sblh rumah aku jer..dulu,aku selalu keluar bandar KT ngan dia r..dia selalu belanja aku makan MCD n suka citer mcm2 kt aku..kalau time balik sek lah,aku kan balik lambat..so ada r cter korea ke yg ngah dok tayang time tu yg x smpt aku tgk,dia la yg bertanggungjwb utk citer kt aku dri awl smpai hbs..aku lak,balik sek jer,dia la tmpat sasaran aku utk cter pape perkarayg berlaku kt sek td..kiranya aku byk wat dosa mengumpat ngan dia r..haha..

tp aku mmg x jangka yg dia akn pegi dulu meninggalkan aku..aku igt dia sakit biasa jer..mmg dia selalu batuk tp Dr ckp batuk biasa jer..smpai r satu hari tu dia ajak aku teman dia pegi klinik..aku tunggu kt luar n dia masuk dlm jmpa Dr..then tiba2 dia keluar n ckp Dr nk jmpa aku..aku dah pelik dah..Dr tu ckp r yg mak sedara aku ni kena infection kt paru2 dia..dah agak teruk coz kedua2 peparu kena infection..n dia ckp kalau cm makin teruk dlm masa 3 hari ni,dia akn tahan mak sedara aku kt hospital..time tu aku x anggap serius sakit dia tu..

masa on d way balik,dia ckp kt aku yg dia rasa cm org yg sakit teruk jer..sblm Dr ckp yg dia sakit,dia x rasa pape pun.tp ble Dr ckp cmtu,dia rasa cm sakit dia teruk gler..aku x tau nk ckp pe time tu.aku cuma ckp kalau dia mkn ubt,leh smbuh punya..

pastu 3 hari lps tu dia ditahan di wad..seminggu gak r..lps tu dia keluar..so aku igt dah ok r..tp lps dia keluar tu,dia dh jarang sembang ngan aku..selalu termenung jer..aku lak sibuk ngan aktiviti sek..dah r time tu form 5..busy sentiasa..so aku x g sembang ngan dia sgt r..then satu hari tu,time tu pagi sabtu,dia dtg kt aku..dia ckp yg dia rasa cm nak makan mee sup n dia suh aku masakkan utk dia..aku pn buat r..time tu byk r kitorang sembang..aku kan dh lama x sembang ngan dia..so byk benda yg terjadi kt sek aku cter kt dia..

ptg tu aku pegi Dungun hantar adik aku yg sek kt sana.balik tu mak aku ckp yg penyakit dia bertambah teruk..so kena tahan kt wad..aku pun anggap biasa r..sblm ni kn dia dh kena tahan..so mybe sekejap jelah kt wad..tp aku ada terdengar mak aku ckp ngan ayah aku yg mak sedara aku dah 50/50..kalau operate pun,peluang tu x besar sgt.tp time tu aku x fkr negatif sgt..ape la bengap sangat aku ni!!!!

dlm masa seminggu dia ditahan tu,aku x pegi lawat dia coz dh dekat nk exam..ada mak aku ajak tp time tu aku baru balik sek n penat gler.so aku ckp nak pegi lawat hari jumaat r..aku mmg nak pegi tp time tu mmg x larat.

then masa hari jumaat tu,time tu aku ngah bersiap2 nk pegi hosp lawat dia,mak sedara aku ngan lari2 sambil nangis dtg rumah..aku dah pelik dah..dia sambil nangis cakap:

Ayu dah xde!!!!!!!!!!!!!!
then aku tgk mak aku tutup muka n terus nangis..aku lak cm kaku..x tau nak respon pe..btl ke ape yg aku dgr ni?????tp air mata aku terus mengalir..aku x tau nak buat pe..aku terus masuk bilik n nangis kt sana..time tu fikiran aku kosong..ni 1st time dlm hidup aku kehilangn org yg aku sayang..aku x sempat nak pegi jumpa dia utk kali terakhir..padahal time tu aku dah siap2 nak pegi..kalau la aku ikut mak aku lawat dia sblm tu,mungkin aku x terkilan sgt..tp itulah takdir Tuhan..dah mmg takdir mak sedara aku utk pergi dulu..
satu lg masalah adalah nak beritahu kt nenek aku..nenek aku ni ada masalah sound trouble lak tu..sbnrnya mak sedara aku ni tinggal ngan dia..lps dia cerai ngan husband dia,n anak dia kasi kt org lain,dia r peneman nenek aku..so kitorang smua x tau cmne nak ckp kt nenek aku..mak aku suruh aku tolong kemas rumah nenek aku coz nanti jenazah nak di bawa ke rumah..nenek aku dah pelik..aku x berani nk ckp hal sebenar.ckp jer yg saje nk kemas bg nampak elok ckit.pastu mak aku masuk n ajak nenek aku duduk.dia pn ngan cuba berlagak tenang ckp kt nenek aku yg Ayu dah xde..mula2 nenek aku x dgr..pastu mak aku ulang lg sekali..pastu aku tgk nenek aku kaku..dia cm tenang jer n terus bangun masuk bilik..mak aku dah start nangis balik..aku cover2...nnti adik aku tgk lak..kitorang kalau nak nangis,x nangis dpn2..so tahan r air mata tu...
mayat dia ditanam lps Zohor..aku ikut sekali.kt situ jmpa ngan Wawa..anak mak sedara aku..umur dia baru 7 thn..dia asyik marah2 kt mak angkat dia.dia ckp mak angkat dia r bersiap lambat sgt.kalau x msti smpat jmpa mak dia kt hosp.semua yg ada kt situ nangis dgr dia ckp mcm tu.walaupn dia tinggal ngan org lain,tp dia kenal mak kandung dia..aku mmg nangis dgr dia ckp cmtu..coz aku tau mak sedara aku sgt sayang kt dia.setiap kali anak dia dtg jmpa dia,mak sedara ake hepi gler..pastu x hbs2 cter psl anak dia kt aku..
time tu hujan lebat..macam menangisi pemergian mak sedara aku..masa dia diangkat nak masuk dlm liang lahad tu,aku x rasa pape lg tp ble diorang start tanam tu,time tu aku mmg nangis x hnti2..aku tgk sendiri cmne dia dikambus..time tu baru aku terima kenyataan yg lps ni aku dh x jmpa dia lg..mmg aku terima berita kematian dia tp hati aku x sepenuhnya percaya.tp ble nmpak yg dia dkambus dpn mata aku,time tu aku x tau cmne nk gmbrkan perasaan aku..rasa sedih yg teramat2..rasa kehilangan..lps ni dh xde org yg nak dgr cter aku..xde dh yg akn belanja aku MCD..ni pun cm rasa nk nangis ni..
2 hari lps tu aku ada exam..tgh jwb exam aku nangis..aku x nak nangis tp air mata ttp nak keluar..kamilah perasan kot time tu tp dia diam jer.kwn2 cm pelik coz hari tu aku x sembang ngan sape2 pun..xde mood nak sembang ngan orang..pastu kalau balik rumah,aku cm mengharapkan yg dia dtg rumah n sembang ngan aku lg..tp aku terima takdir..yang pergi takkan kembali..tp lps tu,beberapa bulan gak r aku x leh tgk mee sup..langsung x makan mee sup..itulah makanan terakhir yg aku smpat buat utk dia..
tp sekarang dh ok..dulu aku mmg x leh tgk muka nenek aku coz aku tau dia lg sedih dari aku..aku tau yg setiap malam dia bgn n nangis sorang2..pastu kalau sebut jer nama arwah,dia terus nangis.aku bkn leh thn tgk org nangis ni..lg r reseptor sedih aku bertindak balas ngan aktif..haha..ngah sedih ni..layan jelah ek..tiba2 mood sedih dtg..
Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati
Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati
Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa
( korus )Ya Allah,tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi
Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami
( korus ) Moga amanlah dan bahagia dikau di sana
Setangkai doa juga
Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati
Ok..aku dah ok balik..dah leh sambung study..td mmg sedih coz cuti aku terganggu..opsss..lupa lak..16/4 pun birthaday ex aku..tp x penting pun..huhu..
so..time tu study..HIDUP BUKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
nothing special..just like other people..

Followers